24/08/2015

Tuhan Selamatkanlah NEGARAKU

1) Seketika tadi, saya berdiri tegak menghormati nyanyian lagu rasmi negara Thailand sebelum acara bermula.

2) Tanpa disangka air mata saya bergenang keluar kerana terasa sebak teringatkan NEGARAKU Malaysia.

3) Saya sedih, saya hiba dan saya kecewa melihat betapa diNEGARAKU ada pemimpin yang sedaya upaya meletakkan kepentingan diri mengatasi kepentingan NEGARAKU.

4) Saya amat sayangkan NEGARAKU kerana sejak kecil Encik (ayah) saya seorang bekas tentera "si pahlawan Bugis" pernah berkata "Encik sanggup MATI" demi negara. 

5) Jika Encik saya seorang budak kampung kelahiran Kampung Alai, Segamat, Johor sanggup mati demi negara; mengapa ada orang sanggup jadi PEKAK DAN BUTA untuk menidakkan keadaan betapa satu NEGARAKU secara majoriti besar sudah tidak mahukan dia ?

No comments:

Post a Comment