13/08/2015

JDT Terus Tinggalkan Pahang: "Kita Tengok Siapa Yang Kena !"

1) Saya bukan peminat bola sepak yang ekstrem. Saya tidak berapa ambil tahu pasal kisah bola dunia. Tapi adalah sikit-sikit 'terbaca dan tertengok berita' tentang English Premier League, La Liga ataupun Bundesliga. Kalau orang cerita tidaklah saya nampak macam 'orang bodoh.'
2) Sejak dahulu lagi, saya memang ambil tahu dan ikuti sukan yang berkaitan dengan Malaysia. Maka Liga Super memang saya rasa penting, almaklumlah sokongan semestinya untuk Johor Darul Ta'zim (JDT) !
3) Selapas berbulan juga JDT menghuni tangga ke dua Liga Super 2015 di belakang Pahang, akhirnya Sabtu, 8 Ogos, dominasi Pahang dapat dibolosi, terima kasih pada Lions XII kerana tewaskan Pahang di Singapura. Johor pula menang tipis ke atas ATM (Angkatan Tentera Malaysia).
4) Semalam (12 Ogos), perlawanan ke empat terakhir untuk musim 2015, JDT tewaskan Lions XII (1-0) untuk terus mengekalkan posisi teratas Liga Super. Pahang walaupun menang 5-3 ke atas Kelantan, masih tertinggal 1 mata di belakang JDT. Baki 3 perlawanan mendatang, JDT WAJIB menang semua untuk pastikan peluang Pahang menjadi 'champion of 2015' terkubur !
5) Eh, mahu selitkan politik sedikit boleh tak ? Perdana Menteri Mohd. Najib Abdul Razak orang Pahang (YB Pekan) manakalan Timbalan Perdana Menteri yang 'dipecat' Najib iaitu Muhyiddin Yassin adalah anak JDT (YB Pagoh). Bak kata skrip popular Arwah Ibrahim Pendek dalam filem lagenda Ali Baba Bujang Lapok - "Kita tengok siapa yang kenaaaaaa."

No comments:

Post a Comment