16/07/2016

PARTI BARU DR. MAHATHIR, GABUNGAN PAKATAN HARAPAN: Ambillah Saya

1) Kepada parti baru yang akan wujud dengan nasihat Bapa Pemodenan Malaysia Dr. Mahathir Mohamad: Ambillah saya.

2) Saya ini budak Kampung Alai, Segamat, Johor. Dibesarkan dalam suasana Kampung Melayu sepenuhnya. Saya bukan anak ahli perniagaan, bukan anak ahli politk dan bukan daripada keluarga  yang ada 'nama.'

3) Saya bersekolah hingga tamat SPM di Sekolah Tinggi Segamat dengan bercampur mesra dengan rakan-rakan Cina dan India. Setiap hari saya turun naik bas bersama Velan Manokaran, sahabat baik saya. Selalu juga waktu petang Velan datang rumah saya untuk belajar sama-sama. Di sekolah saya anda kawan namanya Andrew Tey. Dia ini nakal. Selalu bergaduh mulut dengan dia tapi kami 'main-main' saja. Di pihak Melayu saya ada kawan nama Mohd Hezery Bin Hussin dan Rashidi Ibrahim yang kuat identiti Melayunya tapi mesra dan tidak janggal langsung dengan kawan-kawan Cina dan India. Mereka semuanya percaya pada saya sampai saya jadi 'ketua darjah' selama 4 tahun. 

4) Masa saya sekolah, saya sempatlah jadi Pendebat Ala Parlimen terbaik bagi daerah Segamat. Setakat jadi di antara Pendebat terbaik negeri Johor itu mampulah juga. Bagi Pertandingan Forum Remaja, saya dan rakan-rakan baik iaitu MaLady ZoKa dan Iedan Ibn Jalil jadi juara Segamat, Johor dan kami masuk peringkat Kebangsaan. Zaman itu walau saya budak sekolah harian biasa yang tidak pernah isi borang mahu masuk SBP atau MRSM tapi mampulah tewaskan 'budak-budak' Sekolah Tun Fatimah, Sains Johor dan apa juga MRSM serata Johor dan sekolah-sekolah yang ada nama 'sains.'

5) Pengalaman kerja saya bolehlah tahap biasa-biasa cari rezeki untuk cari makan. Tahun ini tepatlah 12 tahun saya jadi Cikgu di MMU. 95% anak murid saya ialah berbangsa Cina. Kadang-kadang dalam kelas saya semua Cina. Pernah juga dahulu saya ajar satu kelas yang langsung tiada budak Malaysia, semua Arab, Afrika dan Indonesia. Walaupun saya Cikgu Melayu tapi saya yakin anak murid Cina saya cukup sayang pada saya. Jumlah anak murid saya sejak 2004 rasanya sudah beribu orang, mereka ini akan jadi 'penyokong' Sir Fendi yang sejati.

Oleh itu, parti baru ini tidak rugi ambil saya sebab saya rela berceramah dan kempen untuknya tanpa mendapat bayaran !

No comments:

Post a Comment