10/07/2016

Drama Melayu Drama Cina Drama Tamil Drama Hindustan

1) Saya akan gunakan bahasa sedikit kasar untuk "posting" ini.

2) Kebetulan hari ini (Sabtu, 9 Julai) seperti ada dua tiga "posting" sahabat FB yang secara "direct" memerli mahupun mengeji pasal "trend" semasa drama Melayu yang majoritinya berasal daripada novel cinta yang kisahnya indah-indah belaka, Tan Sri sana Datuk sini, Tengku sana Tuan sini, bisnes juta juta dan muka semuanya elok-elok belaka.

3) Bagi saya "trend" drama berubah-ubah. Ada masa dulu semua pasal pendekar (pertengahan 90an), lawak jenaka (akhir 90an dan awal millenium baru), hantu lawak hantu seram, sedeh-sedeh pon pernah dan macam-macamlah lagi.

4) Yang kamu sebok perasan diri bagus dan bila drama tempatan saja adalah buruknya tu kenapa? Kalau dah memang kepala otak kau tak suka benda-benda "lokal" ni janganlah kau ingat benda tu buruk saja. Penerbit buat drama berdasarkan konsep "boleh jual" atau tidak. Tiada siapa mahu jual benda yang orang tak mahu beli. Biasanya konsep "trend" drama-drama itu tidak akan kekal lebih daripada tiga tahun.

5) Saya bukanlah penonton drama bersiri tempatan kerana saya tidak ada masa untuk jadi penonton setianya tapi saya anti pada manusia yang hanya memikir minat dia sahaja. Minat manusia lain kau ingat murahan. Kesian !

No comments:

Post a Comment