27/01/2018

Saya Bukan Anak Pahang - Maafkan Saya Kerana Keliru

" Saya mohon pencerahan dan sesungguhnya saya memang sedikit keliru memandangkan saya bukan anak Pahang dan tidak juga menetap atau pernah berkhidmat di negeri Darul Makmur itu. Mengikut semakan kalendar, sambutan Hari Keputeraan Sultan Pahang ialah pada 24 Oktober. Rasanya sekitar Oktober 2017 lalu, antara yang menerima anugerah ialah Siti Nurhaliza dengan gelaran Datuk Seri. Sekitar Disember 2017 pula ada majlis dan pelakon Farid Kamil menerima gelaran Datuk. Hari ini, 27 Januari 2018, ada majlis penganugerahan lagi dengan 20 orang menerima gelaran Datuk Seri, 3 orang Datuk Indera dan 77 orang bergelar Datuk termasuklah pelakon Fizz Fairuz. Kelihatannya seperti 'agak kerap' juga majlis penganugerahan dibuat di Pahang atau saya yang kurang faham. Maafkan saya. "
Fendi Ahmad
27 Januari 2018

No comments:

Post a Comment