06/01/2018

Anak Melaka Semua: Mahu 'BERAMBUSkan' Fendi Ahmad Atau Tidak ?

1) Ada orang mohon doa supaya saya yang bertapak di Kota Melaka BERAMBUS balik ke kampung dan negeri asal, lalu diaminkan. Ya, saya akui saya dilahirkan di Segamat, Johor. Itu ketentuan Tuhan.


2) Saya sudah menjadi sebahagian daripada 'orang Melaka' sejak 18 tahun yang lalu. Di bumi Melakalah saya menuntut ilmu dan di tanah Melaka inilah saya menyumbang tenaga berkhidmat demi kepentingan anak bangsa Malaysia.


3) Serba sedikit rezeki yang Tuhan berikan kepada saya, segala tuntutan zakat yang sepatutnya disalurkan demi kepentingan Melaka dan bukannya negeri asal.


4) Saya ingin memberitahu pihak itu bahawa Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng bukan anak Pulau Pinang dan langsung tidak pernah berkhidmat di sana dan 'tiba-tiba' menjadi Ketua Kerajaan Negeri itu pada tahun 2008. YB Shamsul Iskandar Akin adalah anak Melaka yang pada tahun 2008 dipilih bertanding di Parlimen Kuala Terengganu. YB Rafizi Ramli pula adalah anak jati Terengganu yang kini menjadi Ahli Parlimen Pandan, Selangor. 


5) Ketua Menteri Melaka di awal musim Merdeka iaitu Almarhum Tun Abdul Ghafar Baba dikatakan 'orang Melaka' paling berjaya dalam arena politik sehingga menjadi Timbalan Perdana Menteri (1986 - 1993). Tahukah orang yang mahu saya  BERAMBUS itu bahawa Ghafar bukanlah anak jati Melaka ? Silalah semak. Politik nasional sudah lama lari daripada konsep asal-usul menjadi syarat utama untuk berkhidmat dan bergerak dalam perjuangan.


#BersatuBeramanahBermaruah

#HarapanUntukMalaysia

No comments:

Post a Comment