05/01/2018

Fendi Ahmad EJEN UMNO ?

1) Seorang anak murid saya lama dahulu pernah kata, 'Sir ni umpama khutub khanah UMNO.' Maksud dia, cikgu dia yang seorang ini seperti muzium bergerak yang tahu semua kisah mahupun sejarah berkaitan UMNO zaman berzaman. Semua yang kenal saya memang tahu Tun Dr. Mahathir Mohamad adalah idola sepanjang zaman diri ini.
2) Saya mula membaca segala bahan bacaan berkaitan politik (sejarah pergerakan politik, pemikiran tokoh-tokoh besar politik, skandal politik, pergolakan dan perkembangan politik mahupun gosip-gosip politik) sejak usia satu angka lagi. Dikala kawan-kawan membaca kisah dongeng, Doraemon dan sejenis dengannya, saya lebih suka baca tentang UMNO, MCA, DAP, MIC, PAS dan 'keunikan' politik Sabah dengan USNO, Berjasa dan PBSnya.
3) Sesiapa juga yang kenal saya dan mengikuti penulisan FB dan suatu ketika dahulu di era Pak Lah sebagai PM Malaysia menerusi blog lama, PASTI sedar dan yakin bentuk bagaimana pemikiran dan hala tuju politik saya. Rekod pemikiran politik saya dalam jangka masa 10 tahun terakhir ini pastilah dapat difahami sejelasnya.
4) Kini timbul cubaan atau mungkin 'usikan nakal' sesetengah pihak seolah cuba menimbulkan persoalan ATAU hebahan berniat sedikit tidak baik bahawa Fendi Ahmad adalah EJEN UMNO di dalam pergerakan #BesatuBeramanahBermaruah.
5) Saya hanya mampu tersenyum dan mengucap terima kasih jika ada pihak yang berkata sebegitu. Susah-susah saja kamu ...

No comments:

Post a Comment