30/07/2017

Ibu & Bapa Saya Dilahirkan Di Malaya

" Encik (bapa) saya ada darah Bugis dan Emak saya ada darah Banjar. Tetapi Encik dan Emak saya lahir di Malaya. Dua datuk dan dua nenek saya juga lahir di Malaya. Kami sekeluarga hanya tahu Bahasa Melayu, tidak faham Bahasa Bugis dan Bahasa Banjar. Saya juga langsung tiada saudara-mara sedarah yang menjadi warganegara selain Malaysia. Jadi, Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi yang ibu dan bapanya dilahirkan di Pulau Jawa sebenarnya lebih KURANG Melayu dan KURANG Malaysianya berbanding saya walaupun dia 30 tahun lebih tua daripada saya ! ORANG-ORANG Parlimen Bagan Datok kekurangan Melayu yang lebih Melayu untuk jadi wakil rakyat ?


Fendi Ahmad

30 Julai 2017


* Malaya digunakan sebab semuanya dilahirkan sebelum zaman Malaysia tertubuh.

No comments:

Post a Comment