19/11/2015

Saya Tidak Dapat Semua A Dalam UPSR ! "So What?"

1) Meriah lihat status FB sejak semalam pasal adik-adik Darjah Enam yang dapat semua A dalam UPSR.
2) Suka dan rianglah hati Emak atau Ayah masing-masing. Tahniah saya ucapkan, syukur kepada Tuhan.
3) Tapi dalam senang dan suka hati itu, terfikir pula perasaan orang-orang yang anaknya tidak dapat semua A atau yang memang tidak pernah harap mahupun rasa yang anaknya akan dapat semua A.
4) Semua manusia ada hati dan perasaan. Kita tidak sedar dalam kita meriah 'mengumumkan' kepada dunia bahawa anak kita dapat semua A, akan ada 'hati-hati' yang terasa tanpa kita sengaja.
5) Encik dan Emak saya tidak pernah masuk Universiti sebagai pelajar (masuk U sebab hantar saya adalah !) tetapi banyak beri contoh teladan kepada saya. Bila saya dapat semua A dalam PMR, aggregat satu angka masa SPM dan Ijazah kelas pertama, kalau orang tanya Fendi dapat apa inilah jawapan biasa mereka yang selalu saya dengar:
"Bolehlah, pass semua"
"Biasa aja, taklah elok sangat"
Saya bangga dengan Encik dan Emak 100% !

No comments:

Post a Comment