20/11/2015

Balik Kampung: Tuhan Mudahkan !

1) Kerja di MMU ini fleksibel masanya. Maka setiap petang Jumaat sebelum jam 4 saya akan bergerak balik ke kampung (Segamat, Johor).

2) Isnin pagi selepas siap sarapan baru saya gerak balik ke Melaka, terus ke MMU dengan pakaian kerja yang Emak gosokkan. Rasa semangat !

3) Mudah cakap, normal untuk saya berada 3 malam di Segamat dan 4 malam di Melaka dalam seminggu.

4) Kerana agak 'lamanya' usia bekerja di MMU ini, tanpa saya minta atau 'bising,' biasa untuk saya tidak ada kelas pada petang Jumaat dan pagi Isnin. Mesyuarat yang melibatkan saya juga seolah 'si tukang pemanggil meetiing' tidak akan buat pada dua waktu 'perjalanan' si Fendi itu ke Segamat dan ke Melaka.

5) Bertambah syukur saya apabila bos-bos juga 'tidak kacau' waktu saya. Semua maklum waktu selepas solat Jumaat dan sebelum tengahari Isnin ialah waktu si Fendi mahu balik Segamat dan baru hendak balik ke Melaka. Saya bersyukur kerana ALLAH permudahkan urusan saya mahu balik ke Segamat untuk bersama dengan Encik dan Emak.

SAYA SAYANG MMU !

No comments:

Post a Comment