13/10/2016

Berapa Lama Lagi Di MMU ?

1) 12 tahun lepas saya terima ijazah daripada Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali, Canselor MMU ketika itu.
2) Ayat yang saya sebut kepada dia ialah, 'I love you so much Tun.' Saya tidak sempat ucap terima kasih kerana saya sedar detik di atas pentas Konvo itu hanya beberapa saat. Memang itulah ayat yang saya rancang untuk cakap pada Tun Siti.
3) Orang lain ucap terima kasih kepada Tun Siti tapi saya sebaliknya. Dia yang membalas dengan terima kasih. Segar lagi dalam memori saya akan respon Tun Siti kepada saya: "Ye ker, terima kasih banyak." Senyuman manis dia cukup bermakna bagi saya ketika itu. Jadi di waktu menerima ijazah, saya yang terima ucapan terima kasih daripada Canselor. Kelakar juga apabila saya ingatkan kembali.
4) Sebaik sahaja majlis Konvo, saya bekerja seketika dengan Telekom Malaysia (2 bulan !) dan seterusnya kembali ke MMU untuk menjadi Cikgu.
5) 18 Oktober ini tepatlah 12 tahun saya bekerja di MMU. Campur zaman belajar maka ianya menjadi 16 tahun. Berapa lama lagi saya di MMU ?

No comments:

Post a Comment