19/08/2017

Perwira dan Pertiwi Era 1990an

" Airmata bangga aku tak tertahan melihat wajah-wajah perwira dan pertiwi sukan Malaysia era 1990an berbaris membawa bendera Sukan Sea 2017. G Shanti, Nurul Huda Abdullah, Rashid Sidek, Mirnawan Nawawi, Shalin Zulkifli, M Ramachandran, Jeffrey Ong dan Nurherman Majid. Terasa seakan baru semalam aku teruja membesar di zaman 1990an itu. Merekalah insan-insan yang pernah membuatkan aku bangga menjadi rakyat Malaysia dan mereka banyak mewarnai kenangan hidupku di era aku mula mengenal dunia dan membentuk jati diri patriotik yang kuat buat Malaysia ini. G Shanti pelari pecut, Nurul Huda ratu renang, Rashid Sidek jaguh badminton, Mirnawan Nawawi hero hoki, Shalin Zulkifli ratu bowling, M Ramachandran raja larian jarak jauh, Jeffrey Ong jagoan renang jarak sederhana dan Nurherman Majid raja larian berpagar: Anda semuanya satu sejarah yang hebat buat saya dan Malaysia di era 1990an, era Malaysia Boleh ! "


Fendi Ahmad 

19 Ogos 2017

No comments:

Post a Comment