10/09/2015

Kebaikan Kerajaan Najib

1) Saya bukan jenis kalau benci maka segalanya dibenci. Saya juga bukan jenis pendendam. Sahabat yang kenal saya memang tahu saya jenis cepat terasa, cepat marahnya tapi cepat memaaf, cepat minta maaf dan cepat sejuk. Saya tidak suka menyimpan rasa benci dan kecewa lama-lama. 

2) Walau saya sudah menolak Perdana Menteri Mohd. Najib Abdul Razak sekalipun mati hidup semula tetapi bila saya renung mendalam ada beberapa aspek atau perlaksanaan di zaman pentadbiran beliau yang saya sokong kerana ada baiknya.

3) Perkara tertinggi yang saya puji ialah kewujudan Klinik Rakyat Satu Malaysia di kawasan-kawasan yang padat penduduk, kos kehidupan tinggi dan ramai masyarakatnya berada dalam kategori pendapatan sederhana rendah ke bawah. 

4) Perlaksanaan siaran lagu Negaraku sebelum bermula tayangan filem di panggung wayang sewaktu sambutan bulan Kemerdekaan juga amat menarik perhatian saya selaku seorang yang berjiwa patriotik dan suka menonton wayang. Ini satu bentuk "paksaan" yang baik.

5) Pemberian bantuan RM100 kepada setiap pelajar sekolah sewaktu permulaan sessi persekolahan juga begitu baik. Selaku anak kampung yang pernah menyaksikan ramai rakan-rakan memulakan sessi persekolahan dengan kasut, seluar dan baju sekolah lama maka saya insaf betapa bantuan RM100 itu amat berharga bagi ayah-ayah dan emak-emak yang  rendah pendapatannya dan ditambah dengan bilangan anak bersekolah yang ramai. Sekurangnya RM100 itu cukup untuk pastikan si anak masuk sessi persekolahan baru dengan satu set pakaian baru (baju, seluar, kasut, stokin). Saya sokong kalau ianya dinaikkan kepada RM150 untuk tahun 2016. Bagi yang kaya atau mampu, mereka bebas untuk tidak mengambil bantuan tersbut.

TERIMA KASIH PM NAJIB !

No comments:

Post a Comment