15/10/2017

Pak Lah dan Nik Aziz

1) Tiga hari cuti di kampung saya banyak habiskan masa membaca. 


2) Pendirian politik saya adalah jelas. Saya bukan jenis mudah berubah pendirian atau senang dipengaruhi.


3) Saya amat meminati karya-karya Allahyarham Tok Guru Datuk Nik Abdul Aziz. Sejak remaja saya kerap mendalami pemikiran Islam yang dibawa Tok Guru. Walau saya tidak pernah menyokong PAS tetapi saya menjadikan pemikiran Islam bawaan Tok Guru sebagai ilmu berguna.


4) Tun Abdullah Ahmad Badawi memang bukan Perdana Menteri kesukaan saya. Sekitar 2006 sehingga 2009 selalu saja saya menulis di blog mengkritik kepimpinannya dan menyokong kuat beliau digantikan dengan Datuk Seri Mohd. Najib Abdul Razak.


5) Walaupun saya tidak pernah menyokong parti Tok Guru dan kecewa dengan pentadbiran Pak Lah sebagai Perdana Menteri (2003-2009), ianya bukan penghalang untuk saya belajar daripada kisah kehidupan mahupun ilmu politik , agama juga kehidupan yang dimiliki dua tokoh ini. Tok Guru dan Pak Lah tetap banyak istimewanya. Janji mereka bukan PEROMPAK dan bukan pengamal KLEPTOKRASI ! 



No comments:

Post a Comment