19/10/2017

Ibu dan Ayah

" 13 tahun saya di alam kerjaya selepas tamat zaman pendidikan sepenuh masa, 13 tahun jugalah saya konsisten mengimbangi masa di antara pekerjaan dan tuntutan mahu selalu balik kampung menjenguk Emak dan Encik (ayah). Apabila saya cuba-cuba melibatkan diri dalam politik, memang saya sedari komitmen saya menjadi semakin meruncing. Tapi sejak awal penglibatan, saya beritahu semua bahawa apa keadaan Emak dan Encik saya adalah lebih utama daripada politik. Saya lakukan dalam politik apa yang saya mampu dan terbawa. Selebihnya, Tuhanlah yang menentukan. Saya yakin bahawa redha ibu dan ayah akan bawa kita terbang lebih jauh dengan izin Tuhan. Jangan lupa ayah dan ibu ya kawan-kawan politik semua. Jangan ingat menjenguk ayah dan ibu sebulan sekali selama 30 minit itu sudah cukup untuk anda dijauhi fitnah dunia apalagi fitnah kubur nanti. "


Fendi Ahmad 

19 Oktober 2017

No comments:

Post a Comment