21/09/2017

Satu Tahun Saya BERSATU

1) Setahun yang lalu, 20 September 2016 adalah satu hari yang saya amat nantikan.


2) Hari pertama pendaftaran secara online bagi menyertai Parti Pribumi BERSATU Malaysia. 



3) Hari di mana secara rasmi saya menjadi ahli kepada sebuah parti politik. Sebelum ini saya adalah penyokong, pencinta dan pengundi setia sebuah parti tetapi tidak pernah menjadi ahlinya.


4) Satu tahun telah berlalu dan peristiwa 20 September 2016 itu nampaknya bukan sekadar "berhenti" di tahap mendaftar sebagai ahli, segalanya agak pantas berlaku dan saya tidak ada masa untuk belajar. Cuba - Yakin - Buat - Mohon Bantuan Tuhan - Serahkan Pada Tuhan.


5) Perjuangan dan ketokohan Tun Dr. Mahathir Mohamad menjadi inspirasi diri ini: Dulu, Kini dan Selamanya. Moga Tuhan merahmati diri ini pada setiap ketika.

No comments:

Post a Comment