26/09/2017

Hai PM, Saya Di Sini ...

1) Pertama kali dapat duduk berdepan dengan Perdana Menteri Malaysia satu pengalaman yang berharga bagi saya (25 September 2017).


2) Gaya dan kaedah pengucapan awam Dato' Seri Mohd. Najib Abdul Razak adalah cemerlang. Kawalan pentas, mainan suara dan interaksi mata beliau adalah cukup membanggakan.



3) Terasa auranya apabila dapat melihat dengan jarak dekat tanpa halangan seorang Perdana Menteri sedang beraksi tanpa skrip.


4) Ketua saya yang duduk di sebelah saya kata, "PM asyik cakap tengok belah kita. Saya rasa aura kamu tu kuat sangat dia dapat rasa, tu yang tengok sini aja." Saya ketawa kerana faham sangat mengapa boss cakap begitu. 


5) Apapun keadaannya, Najib adalah Perdana Menteri Malaysia. Apa terjadi, pendirian saya tetap jelas dan penuh keyakinan berdasarkan ilmu, pengamatan, kajian dan gerak hati saya. Saya bukan jenis maki hamun dan bukan jenis menjatuhkan maruah orang. Yang baik saya akui baiknya di mana dan yang buruk akan saya katakan buruk.

No comments:

Post a Comment