30/12/2015

30 DISEMBER 2014 !

1) Memandangkan saya tidak ada apa-apa azam baru waktu mahu masuk tahun 2015 jadi tiada apa mahu dikata, tercapai atau tidak tercapai.

2) Hari ini pada tahun lepas saya pergi ke Medan, sambut tahun baru di sana. Seronok sebab pertama kali berhujan di tengah padang yang cukup besar dan manusia seperti semut !

3) Waktu itu saya cuma beritahu diri bahawa saya ini seorang yang waktu kecil dan sekolah rendah seperti budak yang 'tiada masa depan.' Saya dipanggil 'mayu,' lembik dan penakut. Semua benda saya takut mahu cuba, yang saya tahu ialah berkepit dengan Emak dan Encik sahaja.

4) Saya selalu rasa budak-budak lain lebih pandai belajar, lebih pandai bercakap, lebih pandai bersukan, lebih pandai beli barang di kantin, lebih pandai mengira dan lebih pandai mencari kawan.

5) Jadi saya kata pada diri, saya memang tiada azam baru untuk tahun 2015. Saya hanya mahu hidup yang tenang, tiada masalah, jiwa rasa bahagia dan boleh selalu senyum.

No comments:

Post a Comment