28/04/2017

Cikgu-Cikgu Dalam Ketakutan ?

" Sejak saya kelihatan MERAH sana dan MERAH sini bertemankan Bunga Raya si bunga kebangsaan Malaysia sememangnya saya perasan bahawa semua Cikgu-Cikgu dan sahabat-sahabat yang kini adalah Cikgu juga yang bekerja sebagai kakitangan Kerajaan seakan menjauhkan diri daripada FB saya. Mereka sudah tidak pernah like status-status saya, jauh sekali untuk komen. Mereka bukan tidak menyokong saya, tidak juga mereka telah membenci saya. Itu saya yakin. Mereka sebenarnya sedang berada dalam sindrom takut sahaja. Takut sebab mereka adalah kakitangan Kerajaan. Pembaharuan wajib berlaku apabila Malaysia ini kita SELAMATKAN sedikit masa lagi. Kakitangan Kerajaan wajib sedar bahawa mereka tidak akan dipotong gaji atau hilang pekerjaan jika Kerajaan bertukar. Mesti Cikgu-Cikgu ini akan TAKUT YANG AMAT jika saya katakan bahawa apabila Kerajaan bertukar maka setiap guru yang dahulu kelihatan menyokong Kerajaan lama akan diberhentikan kerja. Takutnyaaaaa !!! "


Fendi Ahmad 

28 April 2017

No comments:

Post a Comment