29/03/2017

Ini Orang Kuat Mahathir

1) Hari ini (29 Mac 2017) saya masuk satu kursus berkaitan pengurusan kualiti. Waktu sarapan duduk semeja dengan seorang yang berusia "otai" jugalah berbanding saya.


2) Kebetulan topik yang dibincangkan "geng semeja" adalah sesuatu berkaitan dengan keinginan sesuatu syarikat yang "tinggi-tinggi" sahaja tapi tiada cukup duit.


3) "Abang otai" itu tiba-tiba bagitahu orang lain - Fendi ni tahulah, diakan ORANG KUAT MAHATHIR. Dia fahamlah sangat.


4) Saya tersenyap sedetik-dua sebelum ketawa. Spontan saya kata - Eh, tahu juga ke ? Ini macam semua tahu pulak - Semua orang ketawa. Si "abang otai" respon - Eh, mestilah tahu.


5) "Abang otai" itu tiada dalam FB saya dan sepanjang saya dalam perkhidmatan memang tidak pernah duduk semeja apalagi berborak dengannya. Selalunya sekadar senyum dan tegur dengan sebutan "Bang" bila terserempak. Apapun, saya terima ianya sebagai sesuatu yang positif.

No comments:

Post a Comment