14/04/2016

TUN M INILAH PERJUANGAN

1) Ini buku terbaru dalam koleksi saya.
2) Apapun tentang Datuk Seri terbaik dalam hidup saya ini pasti akan saya cari, beli secepat mungkin tanpa perlu ambil tahu isi kandungannya apa.











3) Jenama Dr. Mahathir bin Mohamad cukup kuat terpatri di dalam jiwa saya.
4) Masa saya di sekolah menengah sekitar akhir dekad 1990an, semua Cikgu di Sekolah Tinggi Segamat tahu saya ini peminat setia Perdana Menteri yang bergelar Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad. Sewaktu Tingkatan Empat, ada Ustazah yang 'mahu hentam' Kerajaan dengan mengatakan Malaysia ini suka membazir, mahu bangunan tertinggi, lapangan terbang besar, projek mega banyak membazir tiba-tiba terhenti apabila melihat saya. Sampai hari ini saya ingat ayat Cikgu itu - Tak apalah, dalam kelas ni ada Fendi. Dia terus berhenti dan fokus semula kepada topik asal.
5) Sewaktu di Tingkatan Lima, Cikgu Sejarah juga yang sedang 'seronok' perli Kerajaan pimpinan Dr. M tiba-tiba terhenti kerana dia kata tidak mengapalah sebab dalam kelas itu ada Fendi. Fendi dan Dr. M berpisah tiada, dulu, kini dan selamanya !

1 comment: