26/06/2016

Politik


1) Semalam buat pertama kali saya beritahu Encik (ayah) yang 2017 saya perlu mula aktif dalam politik. Saya mahu daftar dan bergerak aktif dalam satu parti yang ideologinya seakan "kena" dengan prinsip saya.

2) Saya kata yang penting ialah saya ada niat yang baik dan saya yakin saya mampu. Tetapi saya sedar apapun TUHANlah yang akan tentukan segalanya. Jangan memasang impian yang tinggi kerana nanti diri merana.

3) Sama ada saya pergi jauh atau pergi dekat atau tidak bergerak di mana-mana itu bukan masalahnya. Dalam jiwa sudah diletak awal-awal bahawa saya tidak akan bermimpi keterlaluan.

4) Saya katakan pada Encik, cubaan adalah penting. Saya tidak gila pada kedudukan kerana saya sentiasa letak dalam jiwa ini bahawa saya bukanlah seorang yang ada kebolehan sangat. Saya ini budak penakut, budak pemalu sewaktu membesar dahulu. Jadi, saya hanya mahu meletakkan kepercayaan dan visi saya di tempat yang sewajarnya walau cuma aktif di peringkat kecil-kecilan.

5) Jika UMNO terus menjadi gila kerana bertuankan Presiden Mohd. Najib Abdul Razak, tidak salah untuk saya memilih antara Parti Keadilan Rakyat (PKR) ataupun Parti Amanah Negara (Amanah). Pentingnya ialah negara dan anak bangsa tidak terus diperbodoh dan institusi-institusi kenegaraan diperbuat sesuka hati oleh pemimpin yang rakus dan ego !

No comments:

Post a Comment